Wiele małych firm nie odnosi sukcesu, którego chcą z reklamy, ze względu na dostępność bardzo małych zasobów. Wyniki są po prostu płaskie z powodu braku dobrych pomysłów na ulepszenia. Niezależnie od tego, czy ogłoszenia są zamieszczane w lokalnej gazecie, czy drukowane w słynnym czasopiśmie, czy też zamieszczane na stronie internetowej, zainwestowane pieniądze powinny przynieść pożądany efekt. Istnieje kilka typowych błędów popełnianych przez małe firmy i profesjonalnych usługodawców podczas projektowania i zamieszczania ogłoszenia, które prowadzą do niepowodzenia ogłoszenia.
Wielu wierzy, że „większe znaczy lepsze”. Dokładnie tak myślą niektóre małe firmy, gdy chcą reklamować swój produkt. Myślą szerzej i wybierają medium, w które muszą zainwestować dużo pieniędzy, ale nie docierają do docelowego rynku. Na przykład, jeśli firma specjalizuje się w opracowywaniu planów żywieniowych i chce pomóc ludziom, którzy mieli rozczarowujące wyniki swoich indywidualnych planów żywieniowych, a firma decyduje się reklamować całą stronę w lokalnej gazecie zamiast zamieszczać reklamę w czasopiśmie zdrowotnym, oczywiście nie wiele osób na diecie zauważy reklamę i reklama nie przyciągnie pożądanej uwagi.
Chodzi więc o to, aby wymyślić najlepszą kampanię, która zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy i odpowiednich klientów próbujących kupić produkt lub zarejestrować się w usłudze. Badania i badania można prowadzić na rynku, a grupę docelową można zawęzić. Po zapoznaniu się z listą gazet, magazynów i magazynów przeznaczonych dla klientów, dowiedz się, ilu mają czytelników i jaki jest koszt zamieszczenia ogłoszenia. Specjalne oferty są przez nich oferowane od czasu do czasu i można je znaleźć tylko uważnym okiem.
Żeby reklama odniosła efekt marketingowy musi być najpierw zauważona wśród ogromnej ilości innych reklam. Nie tylko sprzedawane usługi i produkty powinny być unikatowe na rynku, podobnie musi być z reklamą. Na przykład, jeśli firma sprzedająca materace powie „Sprzedajemy koce”, jej oferta będzie traktowana jak każda inna. Ale jeśli powiedzą: „Nasze koce są najwyższej jakości”, to sprawi, że reklama będzie wyróżniać się w tłumie i zwróci uwagę na ofertę. Reklama powinna również koncentrować się na wyjątkowości produktu i tym, jak wypada lepiej w porównaniu z produktem konkurencji.
Koncentrowanie się na problemach klientów i dawanie im rozwiązania jest tym, czego wymaga klient. Klient nie kupuje produktu; kupuje benefity w postaci produktu. Należy uświadomić sobie rzeczywistą wartość produktu i przedstawić klientowi wyraźny jej obraz, aby mógł on nawiązać kontakt z produktem. Jeśli reklama nie określa rozwiązania, które może zapewnić, klienci nigdy się o tym nie dowiedzą. Skupienie się na problemie klientów jest tym, czego brakuje niektórym reklamom.
Bardzo ważna rzeczą w reklamie jest motywacja dla klientów. Jeśli reklamodawca zaprojektował reklamę, a klient ją przeczytał, wszystkie zainwestowane wysiłki i pieniądze zostaną zmarnowane, jeśli nie wstanie i nie zrobi czegoś z tym. Nie należy zakładać, że klient wie, co robić; zamiast tego reklama powinna wpływać na umysł klienta i mówić mu, co ma robić. Call of action to ostatnia praca reklamy. Warto poprosić o informację, albo odwiedzić sklep, a nawet odwiedzić sklep internetowy. Komunikat powinien brzmieć pewnie i wyraźnie.