Dropshipping – wspaniała opcja dla firm

Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze witryny e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się elementami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za logistykę spoczywa na dostawcy. Ten sposób działania daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , zwłaszcza jeśli jest on przedsiębiorcą, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy lekceważyć. W dropshippingu, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest kapitalnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Wspaniała jest także możliwość posiadania zasobnego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to kolosalna atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.